20 Ιουλίου 2008

Τουρκική Εισβολή 20 Ιουλίου 1974

Στις 20 Ιουλίου 1974 ο τουρκικός στρατός πάτησε το πόδι του στην Κύπρο με πρόσχημα το πραξικόπημα. Εκείνη την μέρα στην Μόρφου και συγκεκριμένα στην Πεντάγυια η γιαγιά μου έτρεχε με την ανήλικη τότε μητέρα μου να σωθούν όπως και πολλοί άλλοι. Ο παππούς μου έπρεπε και πήγε στον πόλεμο μαζί με όλους τους άλλους πατριώτες για να προστατεύει την οικογένεια του, την Κύπρο και τον Κυπριακό λαό. Η γιαγιά μου και η μητέρα μου κατάφεραν να πάνε στην Παναγιά της Πάφου, ο πάππους μου αγνοούμενος κανένας δεν τον είδε κανένας δεν άκουσε για αυτόν.

34 χρόνια μετά ο παππούς μου είναι ζωντανός, βλέπετε ήταν από τους τυχερούς και σώθηκε. Λέω τυχερούς γιατί μετά που ηρέμησαν κάπως τα πράγματα βγήκαν στο φως κάποιες λίστες θανάτου. Περιείχαν ονόματα μακαριακών που "έπρεπε" να πεθάνουν και το όνομα του παππού μου ήταν μέσα.

1619 αγνοούμενοι δεν τα κατάφεραν ποτέ να γυρίσουν πίσω, κανένας δεν ξέρει αν πέθαναν ή αν βρίσκονται κάπου ζωντανοί. Οι οικογένειες τους ακόμα υποφέρουν και περιμένουν την ώρα που θα μάθουν τι απόγιναν οι δικοί τους άνθρωποι ο πατέρας, ο σύζυγος, ο αδερφός τους.

37% των εδαφών μας βρίσκετε από τότε στην κατοχή των αγρίων που ήρθαν και φόνευσαν του δικούς μας ανθρώπους, που έδιωξαν χιλιάδες από τα σπίτια τους και τους έκαναν πρόσφυγες στον ίδιο τους τον τόπο. Κανένας δεν ξέρει πότε και αν ποτέ θα επιστρέψουν, κανένας...

Έχουμε χρέος να μην ξεχάσουμε ποτέ και να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για αυτά που μας ανήκουν.

Ας ελπίσουμε ότι αυτή η μέρα δεν είναι μακριά και θα μπορέσουν όλοι όπως και οι δικοί μου να επιστρέψουν στα σπίτια τους

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

re file, syggnwmi, alla en sanna je egraftike gia mwra tou dhmotikou...

Chillax είπε...

crucifixio

pe mas k to giati exeis touti tin apopsi......

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Chillax είπε...

ediavasa to polles fores k epira k tin gnomi allon kai mono esi to vlepeis etsi.

to na grafeis kapoia pragmatika viomata tis oikoneias s den simainei oti grafeis paramithi opos otan isoun dimotiko.

kai lipoume pragmatika an vlepeis tin istoria mas san paramithi.

to teleutaio sxolio s tha to diagrapso giati i protasi "tes prwtes fores erwtouses tin mamma h ton papa sou pou je jinoi gia na men ......... sta mathkia tis daskalas, elalousan sou ta vasika" einai prosvlitiki.

kai by the way to na leeis tin istoria tis Kiprou 3ana kai 3ana kai na tin akoueis 3ana kai 3ana en fisiologiko. en istoria en prokeitai na alla3ei pote ara panta tha ine i idia...

Ανώνυμος είπε...

kala re file, poios o logos na grafeis kati je na men dexesai mia kritiki?

telospantwn, ygeia je kala posts...

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου μια χαρά εν το άρθρο σου
απλά η παρουσία του τον έχει πειράξει και κτυπά αλλού

Συνέχισε το ιστολόγιο σου
εκφράστου όσο πιο ελεύθερα μπορείς και φίδια υπήρξαν και θα υπάρχουν

Ανώνυμος είπε...

Re mono oi koufaes mas swzoun mes tounto topo

Anef_Oriwn είπε...

@ Chillax,

Συνέχισε απτόητος, χωρίς φόβο αλλά με πάθος να γράφεις αυτά που έχεις στο μυαλό και την καρδιά σου για το πραξικόπημα και την εισβολή. Μόνο μέσα από τις προσωπικές αφηγήσεις θα γίνει γνωστό και θα εκτιμηθεί σωστά το μέγεθος της προδοσίας και της τραγωδίας του 1974.

Anef_Oriwn
Πέμπτη 24/7/2008 – 7:20 μ.μ.